"La mort de Kathryn, sa femme, a plongé Stan Coveleski dans une terrible dépression. Il a beau vouloir donner le…
change à Emma, sa secrétaire voit bien que son patron a tout abandonné... sauf l'alcool ! Certes, il mène un semblant d'enquête pour une cliente pas commode, mais l'affaire se présente mal et le détective récolte surtout des coups sur la tête, gracieuseté entre autres du lieutenant-détective Caron, un ancien collègue qui ne l'a jamais porté dans son coeur. Amoché, sans le sou, Coveleski ne réagit pas au départ d'Emma, qui n'en peut plus, ne se défend pas quand il est de nouveau tabassé par deux voyous, ne proteste pas quand il est évincé de son propre appartement..." -- 4e de couv
Who are the most important Canadian crime and detective writers? How do they help represent Canada as a nation? How…
do they distinguish Canada’s approach to questions of crime, detection, and social justice from those of other countries? The Routledge Introduction to Canadian Crime Fiction provides a much-needed investigation into how crime and detection have been, are, and will be represented within Canada’s national literature, with an attention to contemporary popular and literary texts. The book draws together a representative set of established Canadian authors who would appear in most courses on Canadian crime and detective fiction, while also introducing a few authors less established in the field. Ultimately, the book argues that crime fiction is a space of enormously productive hybridity that offers fresh new approaches to considering questions of national identity, gender, race, sexuality, and even genre.